admin | 24 października, 2014 |
Calvin Klein urodził się w czasie II wojny światowej w Nowym Jorku. Jego rodzice, z pochodzenia Węgrzy wyznania żydowskiego, poszukiwali azylu wobec doznawanych prześladowań na tle religijnym. Pasja do mody i zainteresowanie projektowaniem dosyć wcześnie obudziły się w młodym wizjonerze, prawdopodobnie z uwagi na rodzinne korzenie i naturalnie odziedziczony talent. Geniusz często podpatrywał babcię, z zawodu krawcową, a dodatkowo był zachęcany do artystycznej ekspresji przez matkę. Calvin był również zafascynowany sztuką oraz rysunkiem, dlatego postanowił rozwijać skrzydła w prestiżowej Manhattan High School of Art and Design. Po jej ukończeniu kontynuował naukę w Nowojorskim Instytucie Mody i Technologii, który w 2003 roku nadał mu tytuł doktora honoris causa.
Zdobyte doświadczenie u topowych nowojorskich projektantów sprawiło, że w ich pracowniach odebrał gruntowną praktykę oraz solidny warsztat w zakresie krawiectwa. W 1968 roku założył własną firmę, która szturmem podbiła rynek. Klein był niczym burza. W latach 70 i 80 wszyscy marzyli o spodniach sygnowanych jego nazwiskiem. Skandal, a zarazem fenomenalną furorę wywołała kampania z Brooke Shields (aktorki znanej z Błękitej Laguny), gdzie wystąpiła ubrana jedynie w jeansy. Niedługo potem marka podbiła rynek ekskluzywnej bielizny umieszczając na niej swoje słynne logo CK.
W świecie kosmetyków i luksusowych perfum, marka Calvin Klein zaistniała stosunkowo późno, początkowo nie angażując się w ten segment. Pierwszy duży sukces przyszedł wraz z kreacją Obsession wylansowaną w 1985 roku, a następnie po prawie dwuletniej przerwie na półki perfumerii kultowe odzwierciedlenie wieczności – Eternity. To prawdziwe perełki, nieustannie olśniewające ponadczasowym pięknem od chwili swoich narodzin.
Spektakularny sukces w branży perfumeryjnej przypieczętowują regularnie wprowadzane serie limitowane oraz nowe edycje klasycznych kompozycji, których co roku wyczekują zniecierpliwieni wielbiciele marki pragnący jak najszybciej poznać nową woń.
Innym wielokrotnie nagradzanym zapachem, który zapewne znacie od długiego czasu jest CK One. Na początku lat 90. Calvin Klein wpadł na prekursorski pomysł wylansowania trendu unisex, skierowanego do młodych ludzi. Aktualnie żadnej z nas to nie dziwi, w końcu nie musimy cały czas nosić romantycznych sukienek i pantofli. Jeśli jednak pomyślę, że to właśnie On nadał aktualnej modzie obecny kształt promując ideę wystudiowanego luzu, naprawdę mam ciarki na plecach. Słynne reklamy domu mody z ówczesnego czasu pokazywały zarówno chłopców, jak i dziewczęta noszące powszechne dzisiaj seksownie opięte jeansy oraz koszule w kratkę. Przyciągającą modę promowały największe gwiazdy, takie jak Kate Moss, Naomi Campbell czy Cindy Crawford.
Eksplozja wolności wyzwolona przez projektanta stała się zarazem rewolucją i manifestem niezależności, oderwania od utartych schematów i podążania za głosem intuicji w nowym kierunku. Powiew świeżości, definicja piękna oparta na czystej prostocie została perfekcyjnie ujęta w delikatnej kompozycji CK One. Pachnący zjawiskowym aromatem cytrusów, rozkwitającej zieleni oraz wonią subtelnych kwiatów, innowacyjny zapach stał się niekwestionowanym hitem wśród amerykańskiej młodzieży. Wkrótce, jego cudowne akordy olśniły cały świat, a sam CK One przedstawiany jest corocznie w nowym, letnim wydaniu.
Calvin Klein w 2003 roku sprzedał swoją firmę i przeszedł na emeryturę. 19 listopada 2015 będzie świętował swoje 73 urodziny.