• Perfumy
    • Tipy i inspiracje
      • Trendy w makijażu
      • Pielęgnacja
    • Ciekawostki
    • O nas
      • Jak kupować
    • Home
    • Perfumy Historia perfum
    • Kobiety, które zmieniły świat kosmetyki

    Kobiety, które zmieniły świat kosmetyki

    admin | 20 marca, 2019 |

    Silne i odnoszące sukcesy kobiety możemy znaleźć na każdym kontynencie. Ich piękno, wdzięk i wnikliwość, z którymi pełnią swoje ważne role, nigdy nie przestaną fascynować. W XXI wieku to już normalne, że kobiety zajmują wysokie stanowiska i nikt nie jest zaskoczony kobietą politykiem, czy kobietą, która jest uznanym lekarzem. Nie zawsze tak jednak było. Swoje miejsce na świecie kobiety musiały sobie wywalczyć. Przedstawimy teraz 4 kobiety, które miały ogromny wpływ na świat mody i kosmetyki.  

    COCO CHANEL

    Ikona, a do dzisiaj chyba jedna z najpopularniejszych kobiet na świecie. Oczywiście mowa o Coco Chanel (mniej znane jest jej prawdziwe nazwisko Gabrielle Chanel). Francuska projektantka mody jest słusznie uważana za kluczową postać w kształtowaniu garderoby nowoczesnej kobiety.

    Coco Chanel, 1970 (źródło: wikimediacommons)

     Coco Chanel jest kojarzona z najwspanialszymi i najbardziej znanymi perfumami świata Chanel No.5. Jednak Coco Chanel zburzyła także bariery między modą męską a damską, a każda kobieta ma niepisany obowiązek posiadania małej czarnej ala Coco w swojej szafie. Została także jako jedyny przedstawiciel branży modowej, uznana według znanego magazynu TIME, za jedną ze 100 najpotężniejszych ludzi świata w XX wieku. 

    ELIZABETH ARDEN

    Chociaż dziś większość z nas zna legendarny zapach Elizabeth Arden. Nie powinniśmy jednak zapominać, że to właśnie Elizabeth Arden jako pierwsza uczyła amerykańskie kobiety, jak się malować.

    Elizabeth Arden (źródło: wikimwdiacommons)

     Wcześniej makijaż był oznaką prostytucji i niemoralności. Elizabeth Arden odegrała istotną rolę w rozszerzeniu makijażu na wyższe i średnie klasy świata zachodniego. Dzięki niej możemy także cieszyć się z wygody korzystania z podróżnych opakowań kosmetycznych produktów. Nie zapominajmy także, że jako pierwsza otworzyła sławny salon kosmetyczny na 5. Avenue w Nowym Yorku. 

    ESTÉE LAUDER

    Każda kobieta może wyglądać pięknie – Estée Lauder (właściwie Josephine Esther Mentzer). Od samego początku budowania swojej marki kosmetycznej stworzyła pewną zasadę. Ważne w niej było to, że kobieta ma nie tylko uczyć się tego jak być piękną. Musi ona także wiedzieć, jak to nabyte piękno utrzymać.

    Estée Lauder (źródło: wikimediacommons)

    Estée Lauder założyła jedną z najbardziej znanych i prestiżowych marek kosmetycznych na świecie. Stała się również jedyną kobietą na świecie, którą magazyn TIME sklasyfikował w pierwszej 20 najbardziej wpływowych geniuszy biznesu XX wieku. 

    HELENA RUBINSTEIN

    Gdyby kobieta mogła zabrać ze sobą na bezludną wyspę tylko jeden produkt kosmetyczny, w większości przypadków wybór byłby tylko jeden – tusz do rzęs.

    Helena Rubinstein (źródło: wikimediacommons)

    Helena Rubinstein zrewolucjonizowała kosmetyczny świat. Jako pierwsza wymyśliła wodoodporny tusz do rzęs, a także tusz do rzęs w kształcie tuby, w której się namacza szczoteczkę. To własnie dzięki Helenie Rubinsteinowej tusze do rzęs są tak wielkim przyjacielem każdej kobiety. 

    Popularne artykuły

    Tradycje i rytuały walentynkowe związane z zapachami

    Odsłoń z nami sekrety koreańskiej urody

    Pomysły dotyczące prezentów: Nowości i sprawdzone klasyki

    2014 - 2025 © elnino parfum, s.r.o.
      • No translations available for this page
        Odmówić
        Aby zapewnić jak najlepszą obsługę, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o Twoim urządzeniu używamy technologii takich jak pliki cookies. Zgoda na te technologie pozwala nam przetwarzać dane takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub wycofanie zgody może negatywnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcjonalności.
        Funkční Zawsze aktywne
        Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
        Preferencje
        The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
        Statystyczne
        The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Przechowywanie lub dostęp techniczny,
        który jest używany wyłącznie do celów
        statystycznych.
        Marketing
        "Przechowywanie lub dostęp techniczny
        jest niezbędny do tworzenia profili
        użytkowników, do wysyłania reklam lub
        śledzenia użytkownika w witrynie lub w
        wielu witrynach w celach marketingowych."
        Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
        Edytować
        {title} {title} {title}