• Perfumy
    • Tipy i inspiracje
      • Trendy w makijażu
      • Pielęgnacja
    • Ciekawostki
    • O nas
      • Jak kupować
    • Home
    • Perfumy Historia perfum
    • Logo Versace

    Logo Versace

    admin | 4 sierpnia, 2015 |

    Gianni Versace i Meduza

    Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, co zainspirowało markę Versace do wyboru jej słynnego logo? Dopóki nie przyjrzymy się bliżej i nie zdamy sobie sprawy, że wstążki na szyi i loki na głowie są w rzeczywistości mackami mitycznej postaci, logo Versace może przynieść nam wiele innych skojarzeń. Na przykład część osób widzi po prostu sylwetkę kobiety w stylowych ubraniach, z frywolnie bujną fryzurą i o urzekającym wyglądzie.

    Głowa Meduzy Versace

    Głowa Meduzy (źródło: bit.ly/1KcIq5h, z dnia 18.7. 2015)

    Tymczasem rzeczywistość zaskakuje. Dlaczego Gianni Versace, założyciel jednego z najpotężniejszych na świecie domów mody, postanowił symbolem swojego imperium uczynić Meduzę? Czemu Jego słynna intuicja nie podpowiedziała mu zwierzęcego, roślinnego lub jakiegokolwiek innego motywu?

    Tradycja i nowoczesność

    Gianni Versace pochodził z południowych Włoch. Prowincja Reggio di Calabria położona jest nad Cieśniną Mesyńską, obszarem nazywanym niegdyś Wielką Grecją. Okolice te zostały skolonizowane przez starożytnych Greków, co miało znaczący wpływ na rozwój lokalnej kultury i pozostawiło ślady greckiej tradycji, którymi możemy podążać do dnia dzisiejszego. Z pewnością już jako dziecko projektant zetknął się z wizerunkiem głowy Meduzy, która znajdowała się na fladze sąsiadującej Sycylii. Jaka była głębsza symbolika osobowości Meduzy, której postać uświetniła wizerunek marki stanowiąc jej logo?

    Perfumy Versace

    Perfumy Versace

    Kim była Meduza?

    Istnieje kilka podań przedstawiających Meduzę. Według jednej z nich była ona kapłanką Ateny, której ślubowała wieczne oddanie. Wyróżniająca się olśniewającą urodą, oczarowała swym urokiem Posejdona, który zakochał się w zjawiskowej dziewczynie. Ona, nie mogąc oprzeć się potężnemu władcy mórz, zaczęła potajemnie się z nim spotykać. Kiedy Atena przyłapała ich we własnej świątyni wpadła w szał uznając Meduzę za zdrajczynię. W odwecie zmieniła ją w potwora z wężami zamiast włosów, szponami w miejsce rąk i wyłupiastymi oczami. Hipnotyzujący wzrok Meduzy miał zamieniać w kamień każdego, kto na nią spojrzał.

    Wybór mitycznej Meduzy na motyw przewodni legendarnego włoskiego domu mody charakteryzował się sporą dozą odwagi i buntu. Opierając się na tradycji, którą tak bardzo Włosi kochają, wizjoner zaczerpnął ponadczasowy symbol totalnej fascynacji i przeniósł go do nowoczesnego świata zachwycających kreacji. Idea zespolenia przeszłości z nowymi trendami towarzyszy wszystkim zapachom, które są wprowadzane na rynek przez markę.

    Nowy etap

    W roku 1997, świat obiegły smutne wiadomości informujące o śmierci projektanta. Firma przeszła na ręce jego młodszej siostry – Donatelli, która błyskawicznie tchnęła w nią młodzieńczego ducha innowacji. Liczba spektakularnych zapachów Versace stworzonych pod jej kierownictwem jest naprawdę imponująca i mam nadzieję, że będzie nadal rosnąć. Zwłaszcza, że od wielu lat podbijają one gusta miłośników ekskluzywnej sztuki perfumeryjnej. Niewątpliwie kreatywność, talent i pasję rodzina Versace ma zapisaną w genialnej kompozycji genów.

    Boski Versace Eros

    Świeży, aromatyczny, lekko orientalny. Zawiera orzeźwiający olejek miętowy, znajdujący się w ekscytującym połączeniu z zielonym jabłkiem i włoską cytryną. Ciepło jest dostarczane przez bób tonka oraz zapach kwiatów geranium. ” Jest to zapach dla mężczyzny, który jest Panem samego siebie. Właśnie On definiuje współczesnego bohatera: Człowieka, który broni swoich pomysłów i celów.” – Donatella Versace.

    Versace Eros perfumy

    Versace Eros

    Osobiście uważam kompozycję Versace Eros za ultranowoczesny zapach z przyjemną nutą słodyczy, sprawiającą, że całość woni emanuje niezwykle seksowną ekstrawagancją. Jako kobieta, myślę, że właśnie tak powinien pachnieć mój mężczyzna. Czy jest to również i Twój typ? Serdecznie zachęcam do wypróbowania tego pachnidła.

    Spotkania biznesowe, towarzyskie czy też namiętny wieczór we dwoje – z tym zapachem może wydarzyć się dosłownie wszystko – pasuje on 24 godziny na dobę, przez 12 miesięcy w roku. Mieszanka cedru, wetiweru i mchu dębowego w zestawieniu ze szczyptą zmysłowej wanilii w podstawie sprawia, że jest to idealna propozycja na każdą okazję oraz pogodę.

    Oferta Versace jest bardzo wyrafinowana. Perfumy tej marki są odzwierciedleniem kwintesencji piękna, charyzmy i elegancji. Połyskujące akordy zamknięte w kunsztownych flakonach z pewnością przyciągną Twoją uwagę. Czy masz już swój ulubiony zapach od Versace?

    Popularne artykuły

    Tradycje i rytuały walentynkowe związane z zapachami

    Odsłoń z nami sekrety koreańskiej urody

    Pomysły dotyczące prezentów: Nowości i sprawdzone klasyki

    2014 - 2025 © elnino parfum, s.r.o.
      • No translations available for this page
        Odmówić
        Aby zapewnić jak najlepszą obsługę, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o Twoim urządzeniu używamy technologii takich jak pliki cookies. Zgoda na te technologie pozwala nam przetwarzać dane takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak zgody lub wycofanie zgody może negatywnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcjonalności.
        Funkční Zawsze aktywne
        Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění využívání konkrétní služby, o kterou účastník nebo uživatel výslovně požádal, nebo výhradně pro účely přenosu komunikace prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
        Preferencje
        The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
        Statystyczne
        The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. Przechowywanie lub dostęp techniczny,
        który jest używany wyłącznie do celów
        statystycznych.
        Marketing
        "Przechowywanie lub dostęp techniczny
        jest niezbędny do tworzenia profili
        użytkowników, do wysyłania reklam lub
        śledzenia użytkownika w witrynie lub w
        wielu witrynach w celach marketingowych."
        Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj {vendor_count} dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
        Edytować
        {title} {title} {title}