Categories Menu

Opublikowano 18.12.2017 w Pielęgnacja ciała | Brak komentarzy

Pielęgnacja zimą: ciało

Pielęgnacja zimą: ciało

Zapraszamy na ostatnią część cyklu o zimowej pielęgnacji!

W zeszłym tygodniu pisaliśmy o tym, jak dbać o skórę twarzy – dziś podpowiemy Wam kilka sprawdzonych sposobów na pielęgnację ciała w ten wymagający, trudny dla skóry czas.

Sposób na suchą skórę

Aby złuszczyć martwy naskórek i pobudzić krążenie krwi, 1-2 razy w tygodniu zrób solidny peeling całego ciała. Podobnie jak w przypadku oczyszczania twarzy, możesz wykorzystać w tym celu gotowe preparaty lub przygotować własną mieszankę z cukru, naturalnych olejków, domowych przypraw i owoców.

Przed prysznicem możesz zrobić również kilkuminutowy masaż szczotką z naturalnego włosia: wykonuj nią niewielkie, okrężne ruchy wzdłuż całego ciała.

Unikaj gorących kąpieli, które wysuszają i osłabiają skórę. Zamiast nich stosuj letnie prysznice lub lej do wanny wodę o temperaturze ok. 37 stopni, dodając do niej natłuszczający olejek lub pół szklanki oliwy z oliwek.

Po kąpieli lub prysznicu delikatnie osusz ciało ręcznikiem, a następnie wmasuj w nie regenerujący krem, masło lub balsam. O tej porze roku najlepiej sprawdzą się natłuszczające produkty o bogatym składzie i gęstej konsystencji.

Pielęgnacja zimą: ciało

Zima to dobry czas, żeby zafundować swojej skórze nieco luksusu. Relaksujący masaż z pewnością będzie dobrym pomysłem. Źródło: Holmesplace.pl

Ochrona rąk przed zimnem

O dłonie należy dbać szczególnie troskliwie. Po każdym myciu wcieraj w nie krem – najlepiej głęboko nawilżający. Koniecznie noś rękawiczki: bez nich narazisz się na swędzenie i pieczenie, kiedy mróz uszkodzi naskórek. Raz w tygodniu zrób delikatny, drobnoziarnisty peeling.

Jeśli masz duże problemy z przesuszoną skórą rąk, na noc posmaruj je tłustym, zimowym balsamem i załóż bawełniane rękawiczki.

Na przemarznięcie najlepiej pomoże ciepła oliwa, wywar z kory dębu lub półgodzinna maseczka z płatków owsianych, zalanych gorącym mlekiem.

Pielęgnacja stóp

Aby pobudzić krążenie krwi i zmiękczyć twardy naskórek, 2 razy w tygodniu namocz stopy w rozgrzewającej kąpieli z dodatkiem kilkunastu kropli olejku imbirowego. Po 10 minutach wyjmij je z wody, zrób peeling i wygładź powierzchnię skóry pumeksem. Na zakończenie wsmaruj w stopy gęsty, odżywczy balsam i załóż ciepłe, bawełniane skarpetki.

Pielęgnacja zimą: ciało

Podczas mrozów szczególną uwagę poświęć dłoniom i stopom. Polecamy ciepłe kąpiele z dodatkiem naturalnych olejków. Źródło: Nali.pl

Zdrowe nawyki

Nic nie działa na ciało tak regenerująco, jak sen. Zimowa aura dodatkowo skłania do tego, by go sobie nie odmawiać 😉 Pamiętaj o nawilżaniu od środka: pij co najmniej 1,5 – 2 litry wody dziennie. Uzupełnij swoją dietę o odżywcze produkty, które wspomogą utrzymanie prawidłowej kondycji skóry. Powinny zawierać wysoką ilość kwasów tłuszczowych i witamin.

Co pomaga utrzymać Wam prawidłowe nawilżenie i kondycję ciała podczas zimy? Podzielcie się w komentarzach swoimi metodami pielęgnacji!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Aneta

Miłośniczka dobrej muzyki, podróży i stylu retro. Nie wyobraża sobie dnia bez filiżanki kawy, książki i ulubionych perfum. Na blogu postara się przybliżyć Wam fascynujący świat zapachów oraz tajniki pielęgnacji.

Aktualizováno:

Odpowiedz

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwsza.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This